Projekt Barvy podzimu byl zaměřen na vnímání barevnosti podzimu, pojmenovávání barev kolem sebe.Grafomotorické cvičení – uvolnění ruky – kresba klubíčka tužkou – jablíčko.Malování temperovými barvami – hříbky,vytváření obrázků z přírodnin – ježci,motýl,včelka ,vosa,otiskování jablíček – mladší děti,otiskování listů – hrozny –starší děti,kreslení křídou na chodník.Výtvarné práce budou zaslány do soutěže.Setkání v komunikativním kruhu – říkadlo: Dobré ráno,dobrý den… -utváření prvních kamarádských vztahů.Děti se naučily říkadla:Šupity,šupity,šup…,Jablíčko se kutálelo…Vezmi žlutou tužku….,To jsou prsty….písně s pohybovým vyjádřením:Cib-cib-cibulenka…Jedna,dvě…Tluču,tluču mák….Pásla ovečky…..Umíme rozlišovat čtvero roční období –obrázkový materiál –rozhovor na toto téma,procvičování znalosti svého jména,příjmení,značky v MŠ a bydliště.Dramatické vyjádření – pohádka O veliké řepě.Procvičování číselné řady 1 -10 –počítání listů,kaštanů a dětí.Orientace v prostoru – ukládání hraček a věcí na určené místo.
Poslech příběhu :Proč maminka Adámka nechce- ponaučení pro děti-pozdravit,poděkovat,požádat,neubližovat kamarádům,pomáhat mladším dětem.Děti si stanovily pravidla v MŠ a učí se je dodržovat.Každý den mají děti dostatek času k pohybovým aktivitám- nehrajeme si jen pohybové hry,ale zařazujeme i motivované zdravotní cviky.Pokud bylo vhodné počasí využívali jsme při pobytu venku zahradu MŠ,která je bohatě k tomuto účelu vybavena.Při chladnějším počasí si děti mohly půjčit pouze motorky,míče,křídy-nemohly si hrát na pískovišti a učitelky dohlížely,aby nikdo neseděl na zemi nebo tarasu kolem MŠ.Chodili jsme sbírat kaštany,listy k dalšímu využití v MŠ.Pozorovali jsme zahrady a ovoce na stromech.Děti byly poučeny ,jak správně chodit po chodníku a na okraji silnice.